FIGYELEM! Ismertetőnk a szállóvendégek 2021. szeptember 1-jétől kötelező adatszolgáltatásáról
Kedves Szállóvendégeink!
Mielőtt útra kelnek hozzánk, feltétlenül kerüljön a hátizsákba, bőröndbe, érvényes személyi okmány, mely lehet személyazonosító igazolvány, útlevél vagy akár kártyaformátumú vezetői engedély. Kérjük lehetőleg még szállásfoglalás előtt győződjön meg róla, hogy Ön (és az Önnel érkező családtagok, gyermekek, csoporttagok) valamennyien rendelkeznek érvényes okmánnyal.
Miért?
Szálláshelyük igénybevételéhez 2021. szeptember 1-jétől kötelesek vagyunk Önöktől a személyazonosságuk igazolását kérni, és az erre a célra bemutatott személyi okmányukat az úgynevezett VIZA (Vendég Információs Zárt Adatbázis - www.vizainfo.hu) rendszerébe feltölteni. Családok, csoportok esetén valamennyi szállóvendég okmányának bemutatása életkortól független előírás.
Szeretnénk röviden, közérthetően tájékoztatást adni a legfontosabb tudnivalókról, remélve, hogy ezáltal is a lehető legkényelmesebbé tehetjük a pihenést a Galyatető Turistacentrumban.
Mit jelent a VIZA?
A VIZA egy többszörös, aszimmetrikus titkosítással védett informatikai rendszer, amelyben a magyarországi szálláshelyen megszálló minden vendég törvényben meghatározott személyes adatait titkosított módon tárolják.
Mi a célja az adatszolgáltatásnak és tárolásnak?
A VIZA elsődleges célja a közrend, a közbiztonság, az államhatár rendjének, az érintett és mások jogainak, biztonságának és tulajdonának védelmének elősegítése.
A rendszer teljes körű bemutatása itt ismerhető meg: www.vizainfo.hu
Kikre vonatkozik az okmány bemutatási kötelezettség?
Minden szállóvendégre vonatkozik, életkortól függetlenül, beleértve a szálláshelyre Önnel érkezőket, az újszülötteket és gyermekeket is. Családok, csoportok valamennyi tagjának okmányait szükséges bemutatni, az adatok rögzítésétől a VIZA rendszerében, eltekinteni nem lehet.
Hogyan igazolható a személyazonosság?
• személyazonosító igazolvánnyal vagy
• útlevéllel vagy
• kártyaformátumú vezetői engedéllyel
Mikor kell bemutatni az okmányt?
A szálláshelyre való megérkezést követően, a szálláshely elfoglalását megelőzően, a Recepciónál kérjük bemutatni személyi okmányát, amelyet okmányolvasóval továbbítunk az adatbázis felé.
Mi történik, ha a személyi okmány bemutatása nem történik meg?
Sajnos, ha bármely okból kifolyólag Ön nem tud a szálláshely elfoglalását megelőzően, a Recepciónál érvényes okmányt bemutatni, akkor kötelesek vagyunk megtagadni a szálláshely igénybevételét. Felhívjuk figyelmét, hogy ebben az esetben is, ha Ön okmány hiányában nem veheti igénybe szálláshelyét, a lemondási feltételeknek megfelelő fizetési kötelezettség változatlanul fennáll.
Mi a teendő utazás előtt, ha Ön vagy gyermeke nem rendelkezik érvényes okmánnyal?
Személyi okmány kiállításáról itt tájékozódhat: Kormányablak.hu
Bízunk benne, hogy az új követelmény hamar ismertté és megszokottá válik, melyben köszönjük szépen mindenki türelmes együttműködését!
Örömünkre szolgál, hogy szálláskínálatunkat igényeinek megfelelőnek találta, reméljük, hogy hamarosan vendégünkként üdvözölhetjük!